دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲۲ محرم ۱۴۴۶ | Jul 29, 2024
اراسته

حوزه/ رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: دستاوردهای نظامی کشور اعم از موشک‌ها، پهپادها و سایر تسلیحات نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، امیر سرتیپ آراسته در همایش تجلیل از فرماندهان و مسئولان رقابت‌های نظامی «سپهبدهای اخلاص» و آزمایش نوع ۳ یگان‌های تابعه نزاجا، اظهار داشت: این مسابقات کار بسیار ارزنده‌ای در مسیر رشد قدرت و توانمندی نیروی زمینی ارتش است.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با بیان اینکه باید تعریف علم و مهارت و فن را به‌روز کنیم، افزود: اگر به دنبال تعریف علم و فن برویم، بیش از ۲۳ تعریف از آن خارج می‌شود و لذا باید این تعریف در نزاجا به‌روز شود.

امیر سرتیپ آراسته، با بیان اینکه علم، اندیشه و فن با تمرین تکامل پیدا می‌کند، اضافه کرد: علم با درجه و سطح و فن با مهارت و پایه مشخص می‌شود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد علی صیاد شیرازی، با بیان اینکه علم با دانایی و فن با توانایی مشخص می‌شود، عنوان کرد: علم با پژوهش و فن با کوشش رابطه تنگاتنگی دارد و جایگاه علم، حافظه و جایگاه فن، سابقه است.

امیر سرتیپ آراسته، با بیان اینکه علم‌آموزی جهاد عبادی و فن‌آموزی، جهاد اطاعت است، یادآور شد: فن از طریق اطاعت و علم از طریق عبادت حاصل می‌شود.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، با اشاره به اینکه علم دلیل هر کار را برای ما می‌گوید و فن مسیر هر کاری را به ما نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: در علم و فن انگیزه و ایمان وجود دارد و علم و فن هر دو با عمل ماندگار می‌شوند.

امیر سرتیپ آراسته، اظهار کرد: یافتن حکمت‌ها نتیجه استفاده از تجارب است و دوران دفاع مقدس منبع بی‌انتهایی از تجارب غنی و ارزشمند است.

رئیس هیئت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی، با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه کشور در حوزه‌های مختلف دفاعی، تأکید کرد: این دستاوردهای نظامی اعم از موشک‌ها، پهپادها و تسلیحات همگی نتیجه آموزه‌های دفاع مقدس است، زیرا بدون تجربه نمی‌توان پیش رفت، تجربه سکوی پرتاپ است و استفاده از تجربیات غنی دفاع مقدس می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه شود.

امیر سرتیپ آراسته، با بیان اینکه بسیاری از پیشکسوتان دفاع مقدس دیگر در بین ما نیستند، عنوان کرد: بهره‌گیری از فرصت‌ها بسیار مهم است و باید از معارف جنگ و تجارب ارزشمند آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha